Mina sidorx

eller registrera dig för att spara projekt permanent.

X

Bli VIP-kund

Bli VIP-kund och få förtur till alla JMs och Borätts nya bostäder samt VIP-magasinet entré som utkommer fyra gånger per år.

Registrera dig här

Du har inte sparat några projekt ännu

Bäst NKI för femte året i rad

2014-02-20: För femte året i rad kan vi med stolthet berätta att JM har bostadsutvecklingsbranschens nöjdaste kunder. Allt enligt marknadsanalys-företaget Prognoscentret som årligen mäter Nöjd Kund Index, NKI.

Enligt Prognoscentrets undersökning får JM ett NKI (Nöjd Kund Index) på 77 av 100 möjliga poäng. Branschindex uppgår till 74. I år mottog vi även priset för "Projektet med nöjdaste kunder".

En stor del av uppskattningen tror vi kommer från att vi lyssnar på dig och tar reda på hur du vill bo och leva för att trivas, och sedan utvecklar och vidareutvecklar bostäder, kvarter och hela områden efter det. Och den processen avstannar aldrig.

Nya krav och behov uppstår hela tiden. Så med fötterna säkert förankrade i över 65 års byggande, och med öronen riktade mot dig och alla andra som vill hitta ett trivsamt boende, jobbar vi vidare för att du och alla andra ska fortsätta vara nöjda med oss.

Så, tack till alla våra kunder, och tack till alla våra medarbetare som har byggt bostäderna som våra kunder är så nöjda med.

Glada pristagare: projektledare Anders Roland och regionchef Pär Vennerström från region Stockholm Syd, samt Anna-Kari Malm, projektchef från Seniorgården

Glada pristagare: projektledare Anders Roland (tillvänster) och dåvarande regionchef Pär Vennerström från region Stockholm Syd (till höger), samt Anna-Kari Malm (mitten), projektchef från Seniorgården.

Fakta: Därför mäter JM NKI och så går det till

JMs mål är att ständigt utveckla och förbättra verksamheten och sina bostäder samt servicen till alla kunder. Därför är JM mycket måna om att få veta vad kunderna tycker om sin nya bostad. JM erbjuder därför alla sina kunder att dela med sig av sina erfarenheter av bostadsköpet via en inflyttningsenkät.

Undersökningen går ut till alla köpare en tid efter inflyttningen. Kunderna får enkäten en till två månader efter inflyttningen. Enkäten skickas primärt via e-post och i de fall kunden saknar e-post adress via vanlig post.

För genomförande av undersökningen har JM anlitat en oberoende part, Prognoscentret AB, som även genomför motsvarande undersökning hos andra företag i bostadsbranschen. Det gör att du som kund kan vara säker på att dina svar behandlas konfidentiellt och att resultatet enbart presenteras i samlad form.

För att visa uppskattning för alla som svarar på enkäten skänker JM 40 kr till SOS Barnbyar för varje besvarad enkät.