JM har tecknat villkorat avtal om förvärv av fastighet för bostadsutveckling i Röa, Oslo

pressmeddelande 2019-05-16 08:00

JM har tecknat ett villkorat avtal om förvärv av en centralt belägen fastighet för utveckling av bostäder i Röa, Oslo. Förvärvsbeloppet bestäms och likvid erläggs i samband med lagakraftvunnen detaljplan vilket beräknas ske tidigast 2023 varvid affären kommer att redovisas inom affärssegment JM Utland. För JM innebär förvärvet en möjlig utveckling av 300 bostäder.

– Fastigheten har ett fint läge i Röa med gångavstånd till service, tunnelbana och buss samt nära till friluftsområdet Oslomarka. Den passar fint in i JM Oslos byggrättsportfölj och området har en stor potential som sista industrifastighet i ett etablerat bostadsområde, säger Hilde Vatne, regionchef region Oslo, JM Norge.

JM miljömärker alla nya bostäder i Sverige, Norge och Finland med Svanen. JM är därmed det första nordiska byggbolag som genomgående Svanenmärker produktionen av egna bostäder.

Denna information är sådan som JM AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämna­des, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2019-05-16 kl. 08:00 CET.

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.