En pålitlig bostadsutvecklare

Med snart 80 år i bagaget har vi på JM gedigen erfarenhet av att skapa nya hem för människor runt om i Norden. Genom att vara långsiktiga, trovärdiga och måna om våra kunder är vi idag en av de ledande aktörerna på bostadsmarknaden.

Erfarenhet och kundfokus

JM prioriterar sina kunder under varje steg av projektutvecklingen. Kunden är i huvudfokus genom hela vår process – från projektidé till förvaltning och oavsett om det gäller en markinvestering eller framtagandet av nytt försäljningsmaterial.

– Vi känner våra kunder. Genom att hela tiden bygga på med erfarenheter i våra strukturerade processer, så håller vi en hög nivå och kan anpassa vår kommunikation efter kundernas behov, säger Helena Christiansson, Avdelningschef i Malmö.

En trygg processutveckling

JMs väg från en projektidé till ett inflyttningsklart hem med förvaltning genomsyras av ett helhetsperspektiv under processen. Det startar med en behovsanalys.

– Varje projekt tar alltid avstamp ur behoven. Vad har våra kommuner för ambitioner med sin samhällsplanering och kommande bostadskvarter? Hur kan vi som bostadsutvecklare bistå och vad efterfrågar våra kunder? En idé kan först växa fram när vi förstår vilka behov som finns, säger Michael Stålhammar, Försäljningschef i Stockholm.

Bostäder byggda på erfarenheter

– När projektidén är satt undersöker vi det befintliga beståndet som finns, dess ålder och strukturer. Det gäller både på fastigheter i närliggande områden och demografin. Hur ser det ut med kommunikationer, infrastruktur, skolor och så vidare. Och det är först när analysarbetet är klart som det blir allra tydligast om hur vi på JM kan bidra med bostäder byggda på erfarenheter att bli ännu bättre, menar Michael. 

Pålitlighet hela vägen

För att vara en långsiktig och trovärdig leverantör ser Michael att det är viktigt att JM tar ansvar och låter sig läras av vad kunderna tycker om JM som bostadsutvecklare även i förvaltningsfasen.

– Genom att erbjuda såväl ekonomisk– som teknisk förvaltning till våra bostadsrättsföreningar så säkerställer vi en fortsatt relation med våra kunder. Och deras tankar och erfarenheter blir även nyttigheter för våra nästkommande byggprojekt.

Bevisat nöjda kunder

NKI, Nöjd-Kund-Index, är en årlig svensk branschmätning för kundnöjdhet där JM har alltid fått höga resultat. Sedan 2009 är vi den bostadsutvecklare som hamnat på förstaplats flest gånger. Ett resultat att vara stolta över.

– Vi ligger högre än konkurrenterna i NKI 2. Det tror jag har att göra med att vi är långsiktiga och vill ha kunder som kommer tillbaka. Och det har vi också. Jag skulle säga att vi har väldigt många återkommande kunder för olika faser i livet, säger Helena Christiansson.

Trygghetspaketet

Att få nöjda kunder som litar på JM – är grunden i framtagandet av Trygghetspaketet. Paketet ingår i alla JMs bostadsköp och innebär bland annat att du har möjlighet att få dubbelt boendekostnadsskydd samt tillträdesskydd.

– Trygghetspaketet är väldigt bra för det bidrar till den här trygga affären. Ett bostadsköp är ett stort steg att ta och beroende på hur omvärlden ser ut, så är det en stor trygghet att det finns, säger Helena Christiansson.

Lär mer om Trygghetspaketet här!

Andra liknande artiklar

Se alla artiklar

Upptäck våra olika ämnen:

Se alla artiklar